tisdag 5 augusti 2008

Utmaningen

Jag har blivit utmanad av Liza att skriva sex udda eller märkliga saker om mig själv. Varsågoda!
  1. Jag minns namnet på alla personer jag träffat i mitt liv, hört talas om eller som på annat sätt flimrat förbi. En gång mötte jag en man som i inledningsskedet berättade om sin son. ”Hade ni en Grattisannons i Södermalmstidningen när han fyllde år i vintras?” undrade jag. ”Ja, eh… hur kan du veta det?” ”Jag såg den."
  2. Jag har bott i samma lägenhet i 26 år.
  3. När jag var tio år besökte jag en kycklingfabrik. Där beslutade jag mig för att sluta äta kött. Jag är utrustad med någon sorts inre övertygelse om att allt är besjälat och att ingen väljer sitt hölje. Därför kan jag omöjligt placera andras liv i någon sorts värdeskala. Under egentvång har jag lärt mig döda myggor och pälsängrar – fast jag ska erkänna att det tar emot.
  4. Det var jag som skrev artikeln ”Hur mycket Kikki Danielsson är du?” för Aftonbladet 2002.
  5. Jag svarar bara i telefon om jag har lust. Jag har betalt mina telefoner med egna pengar och brukar dem endast när jag själv vill.
  6. Jag är ointresserad av musik.
  7. Det är något vaj med mina energier. Apparater brakar samman när jag vandrar förbi dem. När jag jobbade med barnradio på 90-talet var jag förbjuden av teknikerna att visa mig i närheten av mixerbordet. Så fort jag öppnade dörren krackelerade sändningen.
  8. I mitten av 90-talet härjade en aidsman i Stockholm, han var från Iran men hade tagit sig ett amerikanskt namn. Han bodde mitt över mig på gården och poserade naket och grovt för mig var dag. Men trots att han även toppade löpsedlarna, förstod jag aldrig att det var han förrän han försvunnit och en kriminalkommissarie ringde på dörren.
  9. Jag är antingen on eller off. Antingen skriver jag ingenting eller så skriver jag 9 punkter när jag egentligen ska skriva 6. Förlåt.

Jag utmanar tre Annikor: Udda Annica, SundsvallsAnnika och SousseAnnika.

Varje spelare börjar med att skriva sex underliga/egendomliga saker om sig själv. Bloggare som blir "tagna" ska skriva sex saker om sig själv i sin blogg och samtidigt ange reglerna för spelet. Till slut väljer bloggaren tre nya bloggare och gör en lista av deras namn... Efter att det är gjort skriver han/hon en kommentar i deras blogg för att låta dem veta att de har blivit tagna och att de ska läsa ens egen blogg för mer information

6 kommentarer:

Unknown sa...

Lika facinerande som alltid. Jag älskar folks udda sidor och skulle leva lycklig om jag fick reda på mer om alla.

li.te sa...

Om man glömt vad en gammal flört hetat så ringer man ju bara dig och hoppas du väljer att vilja svara då..

li.te sa...

Ps riktigt snygg sida du skaffat dig nu Ds

Go:ran sa...

"kicki"-repet, ja naturligtvis. att jag inte kommit på det förut.

Anonym sa...

Blev helt tagen av nummer ett på din lista. Att först visa prov på en sorts genialitet öppnar ju för valfritt svar. Typ istället: -Han gick ju knappast att missa. Få med det utseendet spelar ju blockflöjt så bra. Alternativt: -Jag har en väninna som jobbar på "stillot". Eller bara för att förvirra: -Jag har känningar åt Hinsebergshållet.

michanek sa...

ML: Jag håller med dig. Nu ser jag fram mot din lista!
Liza: Tack. Jag fick lite hjälp av TD, som gjorde allt hon kunde för att slippa från jobbet.
Göran:Blev du också journalist för du ville förändra världen?
Johan: Haha. Ibland brukar jag faktiskt låtsas glömma namn för att folk annars kan misstänka att jag är en stalker. (Eller åtminstone mer intressanta än de gjort sig förtjänt av.) Men du... Vad gör du uppe klockan 6 på morgonen?