onsdag 6 augusti 2008

Irland







I mitt nästa liv ska jag bli metrolog på Irland. Det är bara att lära sig ”lite molnigt, lite soligt, lite regnigt” utantill och sen köra det var dag året om. Mitt under pågående regnbågsvecka for jag till Dublin för att uppleva den live. Regnbågen alltså. I övrigt gick det i grönt.
Vi slingrade upp i bergen och det kullade upp sig överallt i evighet. Får med stora lockar och långa svansar såsade mitt i vägen och det var på det hela taget ett herrans betande. Spinkiga bäckar rann omkring och vi ömslöts av tystnad. Och så plötsligt mitt i ödemarken: En pub i full blom. Trubadur och Guinness.Vidare bland små sjöar, vattenfall och vidder av ljung.
Säga vad man vill om Gud, men god smak hade han.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Ja har åsså varit där, häftigt! Och har antagit din Utmaning..

michanek sa...

Det glädjer mig. Ser fram mot att lära känna dig lite närmare...

TORGNYSDOTTER sa...

fan, på de kunskaperna klarar du väl väderflicksjobbet i sverige också!

michanek sa...

Jajävlaru! Både kan, vill och törs. Fast... jag är ju inte tillräckligt ung och snygg ;-(

Rasande Rose sa...

Det låter som bästa platsen i hela världen. Något man bara måste uppleva.
Gillade din lista:) Vi kanske skulle ta en runda till så småningom ;) hahaha.

Anonym sa...

Mission completed.

Unknown sa...

You lucky si and so! Irland - mitt favvoland.