torsdag 1 maj 2008

Kanske blev det lite för mycket i går...


Valborg var vårlik.
Skönsång, babbel och bubbel. Punchen kom ren och sval och alla mådde prima.
Trillade in genom dörren i gryningen, men vaknade ändå under flitens lampa. Grejen är den att jag ska renovera badrummet och gick därför in på Tradera för att kolla badkar med lejontass.
Hittade ett badrum som visserligen var fult, men ändå besynnerligt billigt. 10 kronor. Jag stirrade länge, tog en stark klunk kaffe och funderade över varför man över huvud taget orkar annonsera ut något för 10 kronor. Någon hade bjudit 11. För ett komplett badrum.
Men så såg jag att samma Anna även sålde soffor, dubbelsäng och köksmöbler för en spottstyver. Ett par rokokostolar kostade tre kronor.
Jag utmanar er, kära läsare, vad är haken?

12 kommentarer:

TORGNYSDOTTER sa...

mannen har dragit med en yngre förmåga och skickat meddelande: "sälj bohaget och skicka pengarna". Ren och skär hämnd.

michanek sa...

Du är inte dum du, Td. Men det är inte rätt gissat.Tyvve.

Anonym sa...

säljer en bild på föremålen, och inte föremålen? det har jag iallafall sett på tv någon gång.

michanek sa...

Klurigt svar Julia! Men det är inte riktigt.

li.te sa...

Kanske hon skulle hon gå i kloster?

michanek sa...

Ja du Liza,det ligger väl närmast tillhands... men så är inte fallet.

my sa...

Sakless nybliven miljonär? Eller någon som ledsnat på sina dockskåpsmöbler?

michanek sa...

Ja det var ju dockskåpsmöbler! Bilden i bloggen är inte identisk med den från i går. Lyckades inte ladda ner orginalet, som såg exakt ut som ett badrum för vuxna levande människor.

Anonym sa...

LUNDBY dockskåpsmöbler. hade exakt samma kit.
Underbar bild men var är tassarna? / Canaletto

Anonym sa...

Golvet i badrum är som mitt verkliga golv. Plastmatta a la sjutti´luktar gift.
; P

michanek sa...

Jag bläddrade liksom på bland alla badrum, med och utan tassar. Det här badrummet ville jag ändå inte ha om någon så kastade det på mig. (Vilket inte hade varit så tungt)
Ja fy fan för gamla plastmattor, jag har en som åker ut så snart tasskaret åker in.

Anonym sa...

Det är misstänkt likt ett dockskåpsbadrum jag hade som liten....
Irène