måndag 2 juli 2007

Utan H-tak

En dag flög mitt H-tak av.
Alltså plastbrickan med tangenten H.
En pigg, stor som en atom,
som hakade fast H:et på undersidan,
hade gått itu.
Nu finns det bara en plopp kvar,
som man måste trycka benhårt på.
Stegade ner till en butik med
begagnat datamaterial.
Det skulle kosta 600 kronor för
montering av nytt H-tak.
Strök hem och fick en
sparsam idé.
Plockade fram min gamla dator, som är identisk med den nya.
Petade bort H-et med en pincett och försökte haka fast brickan på nya datorn.
Jag lyckades inte.
Nu har jag två datorer utan H-tak.
Samt ett ömt pekfinger.
Försöker undvika den bokstaven nu.
Snåleten ar bedragit viseten.

5 kommentarer:

TORGNYSDOTTER sa...

Hahahaha *skrattar kärleksfullt med hela ansiktet*
Jag är mycket lycklig att du har en blogg!

Anonym sa...

Den i fontiden världsberömde jazzgitarristen Django Reinhart hade bara två fingrar på sin vänsterhand, de var liksom förkrympta på något sätt och av någon anledning, husvagnsbrand eller spanska sjukan eller vara det än månde. Han gjorde hur som helst sina begränsningar till någonting stort och viktigt, han kanske bara hade suttit och kompat strippor om han haft en frisk hand.

Följdriktigt ser jag fram emot Den Stora Och Viktiga Romanen Som Alla Älskar Och Köper - utan H.

pudeln sa...

ett liv utan H, hur annorlunda allt hade blivit..ingen hitler, hetero, han, hat, hyra eller haninge...Kram Marx hälsar

Anonym sa...

..ärligt att u ar överlevt midsommarelgen...ör av mig inom kort på mobilen...

Anonym sa...

Tänk om du bara haft H. Då hade din blogg förvandlats från 100 procent underhållning till en lång suck...