söndag 30 december 2007

Tja ba sjuan!


I år har jag förlorat:

Några uppdragsgivare (Varför inser inte alla min förträfflighet?)

En keps (Glömd på avskedsmiddag hos Camilla, som flyttade till Irland - tillsammans med kepsen)

Kontrollen - stundvis

En blindtarm (Ofrivilligt)

Två halva ögonlock (Frivilligt)

En 500-lapp (Tappad någonstans i Sjöstaden, troligen på Adidas outlet)

Hemmagym (Sålt på Blocket)

Några kilon (Det gör gott för knubbisar att vara lite sjuka)

En radio freestyle (Förbannat ledsen över detta, finns inga bra i handeln längre)

En tandflisa (Ska åtgärdas i januari)

Två idoler (Ingmar Bergman och Benazir Bhutto)

En ful vävtapet i badrummet

Ett H-tak till datorn

Alkonerv (En ny är under upparbetning)

Några kilo stenkakor (Bortgivna till Ewa)

En del tårar

Fast jag har fått en del också, lite mer förnuft, massa antibiotika, goda samtal, en ny dator, ett fult ärr på magen (ingen större fara, min mage har aldrig varit någon kassako) en ny freestyleradio av Yttermyrskan och sist, men inte minst - en blogg.

Gott nytt år alla läsare och bloggare, låt oss förgylla varandras tillvaro även under åttan!

11 kommentarer:

Anonym sa...

Gott nytt år på dig med. Ser framemot att läsa dig mer frekvent under 2008 nu när jag hittat dig.
Har lagt dig som bokmärke.

my sa...

Tjo ba åttan då!
Det här blir året som bara ger, inget år som tar eller tappar. Möjligen kan kilon få tappas, och vin ur kran (om alkonerven återuppbyggs).
Med hopp om ett gott år / puss

Colette van Luik sa...

Jag blir alldeles tårögd - alla mina favoriter skriver nu listor - Elias, Torgnysdotter och så du! Perfa! Och jag älskar temat "Allt jag förlorat under 2007". Underbart!

TORGNYSDOTTER sa...

du har även fått mitt hjärta!

Annchen sa...

Ehm.... ehm.... ehm... alltså... två halva ögonlock??

Anonym sa...

Tror att du behövs lika myckt som söderböna 08 som 07. Jag har redan satt 200:- på att du spräcker 8000-vallen. Oddsen var usla 1.12.

li.te sa...

Mister du något får du tusen åter..
Hoppas 500 hundra lappar och inte brustna blintarmar bara! GOTT ÅR!

Anonym sa...

Hmm..jag drar till Sousse i morgon,..under tiden - se till trimma F-skattsedeln..ny uppdragsgivare är På G. Förresten, Gott Nytt och se för f-n till att få med den där Putte på bild nästa promenad - mellan svanarna!! Till Putte - FRÄÄÄÄÄsssss...:-)..

michanek sa...

Anonym:
Tänk att jag skulle bli bokmärke! Det slår högre än kungen som frimärke, tycker jag.
My:
Det låter som ett gott tappande. Återkommer med facit sista december-08
Albis:
Gråt inte. Du är ju den bästa listskrivaren av oss alla, vetja.
Td:
Ska vi byta hjärta?
Anchen:
Utförlig beskrivning finns under oktober månads bloggarkiv.
Johan:
Spar dina pengar, du är ju en vinnare ändå!
li.te:
500 lappar? Jag vet inte riktigt, var ska de få plats allihop?
sousseannika:
JA,GÄRNA UPPDRAG! All lycka i Tunisien ;-) Stannar du till i storstan på vägen hem, så ring gärna!

Anonym sa...

Fick din bloggadress av Patrik, en gemensam vän vi har. Han har visst fått din alkonerv istället och finna på köpet.

Anonym sa...

Min blogadress kom inte med: skurtson.blogspot.com