onsdag 5 december 2007

Hemma nu

och tänkte berätta om min vistelse på Chateau Sös.
Men det tar emot, känns för svårt, för nära, för ont.
I förra inlägget skrev jag att fan hade slagit rot i mig.
Det kommer jag aldrig mer göra.
För nu vet jag hur det känns.
Jag lyfter istället blicken ut i mediabruset. Där finns två saker som jag inte blir klok på.

1. Varför är alla så upprörda över att Juha släpps efter 19 år? Mördare brukar väl släppas ut efter två.

2. På nyhetsmorgon ifrågasatte programledaren om en bordellhärva från 70-talet verkligen kan vara av intresse i dag.
Men kära någon. Om ett lands ledande hjärnor kan tortera barn för sitt eget höga nöjes skull är det naturligtvis av högsta intresse. Mänskligt, psykologiskt och animaliskt.
I så fall må fan slå rot i dem.

14 kommentarer:

Colette van Luik sa...

Hurra, hon lever och hon skriver!!!
*gör vågen*

Och ja - hur kan folk vara upprörda över att Juha släpps efter 19 år? Vad hade de trott, att han skulle hållas inlåst tills han dog? Vi ska väl vara glada att karln fick straffet i Finland och inte i Sverige, för här släpps livstidsdömda efter betydligt kortare tid.

Och ja - hur kan man inte uppröras av bordellskandaler, nu som då. Flera av dessa gubbar lever ju fortfarande och framförallt lever deras arv vidare. Arvet som säger att politiker, näringslivshöjdare och andra män med makt, får bete sig hur svinigt som helst och utnyttja kvinnor bäst fan de vill.

michanek sa...

Jag hoppas verkligen att det här utreds ordentligt. Och lika innerligt hoppas jag att allt är lögn.
Personligen tycker jag det är mer intressant att veta om Palme var pedofil än vem som mördade honom.

Go:ran sa...

välkommen tillbaka.

Udda Persson sa...

Hej! Åh va skönt att du mår bättre. Nu måste du vara rädd om dig inte inte utöva häxkonster på dig själv.
Kaphor är bra på sånt tror jag.
Min lyder spö spö spö ge mig frö frö frö. Puss

TORGNYSDOTTER sa...

jag är faktiskt mer intresserad av vem som mördade palme. Har vi tur som tokiga var det ett gammalt offer för hans pedofili som fimpade honom, så får vi svar. Allihopa. En törnrosasaga!

Go:ran sa...

dessa antydningar om Palme som pedofil. Vad har jag missat?

michanek sa...

Men Göran, din bloggoholic.
Du måste följa med i världen också. Det är den gamla nedtystade Geijeraffären som andas snusklukt igen. Möjligen är jag lite Asberger, men jag har liksom hakat upp mig på detta. Jag har varit naiv och trott att en pedofil själv varit utsatt, men kan verkligen Fälldin, Palme, Johansson och Geijer varit det allihop?
Knappast och då blir jag så rädd, för jag undrar om det hänger samman med maktfullkomlighet. Att män i sin hybris anser sig ha rätt att gå över vilka gränser som helst. Som i detta fall att använda barn som behållare.
Och om det är en testosterongrej, finns den ju hos dessa män även i dag.

TORGNYSDOTTER sa...

meh! att vara man hänger ju ihop med maktfullkomlighet. Eller tvärtom. De kommer ju i alla fall ofta i par.
Det finns nog en massa spännande saker att hitta om nu levande manliga politiker också, tror jag...

michanek sa...

Om det verkligen är så att makt och pedofili hänger ihop som ett par, då får vi kanske fundera på om vi fortfarande kan ha män vid makten.
Dessutom bör vi sluta förmildra pedofiler med att de själva är offer för upprepningstvånget.
Ps. Varför är hela min blogg på engelska plötsligt?

TORGNYSDOTTER sa...

allas bloggar är på engelska helt plötsligt. Och helt plötsligt är jag hemskt nyfiken på om palme var utsatt för sexuella övergrepp som barn *hm* och allra mest fundersam över om fälldin var utsatt!? det verkar helt orimligt på nåt sätt. Att han skulle blivit sexuellt utsatt för någonting överhuvudtaget.

Jag försöker ringa dig, men tji får jag...

michanek sa...

Torgnysdotter:
Anledningen till uteblivet telefonsvar: Gick ut och handlade för första gången på nio dagar. Och låste mig ute. Satt i trappen och lipade med elakt ärr och feber. Två timmar.
Jag är så jävla trött på mig.

my sa...

Välkommen hem. Välkommen in. Herregud, kunde du inte sluppit utelåsning i alla fall! Krya mycket, håll dig inne, spekulera inte för mycket, man vet aldrig hur det drabbar.

Go:ran sa...

ok, den affären har dykt upp igen, med all rätt. det blir en byk att tvätta. Lycka till JK.

men samtidigt blir jag lite mörkrädd av tanken som du tänker att om jag får makt blir jag likadan...

michanek sa...

Nej, inte du Göran...
Men allvarligt talat så funderar jag bara runt det hela. Fattar inte hur så många maktmän kan vara så perversa under samma tid.
Men som sagt, ingen vet sanningen ännu. JK har en del att göra. Jag är mycket glad att de får ta itu med det.