söndag 5 oktober 2008

Att hugga i sten

I själva verket har jag aldrig gillat klädkammaren, den var för dammig för min smak. Trång och mörk var den också, egentligen var det bara pälsängrarna som trivdes där. Nu föll deras värld samman. I går morse steg en ung man med kofot in i mitt hem och började svinga. Det flög småsten och dunsade storflak och vips var den forna garderoben ett med vardagsrummet. Jag hade skaffat bärhjälp och den ena tunga IKEA-kassen efter den andra bars ner till några Bigbag på trottoaren. Själv är jag inte så duktig på att bära, däremot kan jag koka kaffe som få. Det var ju kanelbullens dag i går – det är stort. Jag rusade och köpte bullar och ovetandes om detta, hade systerdottern dykt upp under tiden med bullpåse. Jag gillar devisen att alla ska göra det de är bra på, vi är bra på att prata och satte oss därför på balkongen och hade kanelbullsprovning medan de andra gick in i väggen.
I skrivande stund håller min granne på att finslipa det nya utrymmet i vardagsrummet, jag ligger i sängen med katten och tittar på Nyhetsmorgon. Min tv har anlänt och den är så där modernt bred. Jag tycker alla liksom fläbbar ut, Tilde de Paula ser ut som en hjulbent dvärg som när som helst ska falla ihop av trillingfödsel. Kan någon förklara varför tv-bilden inte görs fyrkantig längre?

5 kommentarer:

TORGNYSDOTTER sa...

såvida du inte känner en inre skadeglädje över att fläska till folk så tror jag nog att det går att ställa in. Be my eller nikolina:-)

my sa...

Jo, sånt går mycket riktigt att ställa in. TV-bild alltså.
Vad jag däremot inte förstår, är hur i hela fridens dagar du lyckas med att få dina grannar att arbeta för dig? Sprit, handpåläggning, stora penningsummor... eller är det fortfarande den "ynkliga rösten"* som gäller? :-)

* Minne från förr - att få skidor burna och även sittplatsfixade i Åre, när alla andra tjejer fick göra både och på egen hand.

michanek sa...

Det tog ett tag innan jag förstod att ni menade tv:n. Jag ställer in mina grannar och börjar ynka alldeles förskräckligt. Ynkrösten har jag förvaltat väl, den har nu fått ett antikt skorr som är till dess fördel.

li.te sa...

Personligen tycker jag att Tilde de Paula behöver ett par kilo xtra på sin size zero kropp men det blir lite som skrattkammaren på grönan om man tittar på PLATT TV utan rätta inställningarna.

Anonym sa...

Aha, de har plattat till folket. Tilde kan gärna fettas till, men jag vill gärna titta på andra också. Jag ska be mina grannar komma hit och ställa om.